Näin teet tilauksen

Tuotteen siirtäminen ostoskoriin
Löydettyäsi haluamasi tuotteen, valitse tuotesivulla tuotemäärä ja tee muut tarvittavat valinnat (esim. väri ja malli). Tehtyäsi valinnat paina “Lisää ostoskoriin”. Sivu ilmoittaa “Tuote on siirretty ostoskoriin”.

Ostoskori
Kun haluat siirtyä ostamaan, paina sivun oikeassa yläkulmassa olevaa “Ostoskori”-painiketta. Näet ostoskorin sisällön ja voit vielä muokata sitä. Voit esimerkiksi siirtää tuotteita muistilistaan ja muuttaa tuotteiden lukumäärää. Ostoskorissa näet tilauksesi loppusumman mahdollisten alennuksien jälkeen. Ostoskorissa voit myös aktivoida mahdollisen kampanjakoodin.

Ostaminen
Ostamisessa on neljä vaihetta, jotka näytetään sivun yläreunassa .
Ostotapahtuman vaiheet ovat tilaajatiedot ja toimitus, maksutavan valinta, yhteenveto ja tilausvahvistus.

1. Tilaajatiedot ja toimitustapa
Tässä vaiheessa valitset, teetkö tilauksen kirjautuneena vai ilman kirjautumista sekä ilmoitat tilaajan tiedot.
Valitse haluamasi toimitustapa. Sivulla näytetään tilaajatiedot, toimitusosoite ja toimitustapa. Voit muuttaa tilauksesi sisältöä palaamalla ostoskoriin tai verkkokauppaan valitsemaan tuotteita.
Jos tilaus on kunnossa, klikkaa Seuraava.

Tilaajatiedot esitäytettynä
Jos olet jo aiemmin luonut verkkotunnukset verkkokauppaamme kirjaudu sisään palveluun, niin nimi- ja yhteystietosi haetaan valmiiksi tilaukseen Tilaajatiedot-sivulle. Halutessasi voit valita tai antaa tilaajatiedoista poikkeavan toimitusosoitteen Muu toimitusosoite kohdassa.

Uusi asiakas
Jos olet uusi asiakas tai sinulla ei ole palvelun verkkotunnuksia, sinulta pyydetään Tilaajatiedot-sivulla nimi ja osoite pakollisina tietoina. Anna viralliset nimi- ja yhteystiedot ilman lyhenteitä.

Puhelinnumerot
Puhelin päivisin on pakollinen tieto, jos haluat tuotteet kotiinkannettuina. Kotiinkuljetuksen tarkempi ajankohta sovitaan puhelimitse. Antamalla matkapuhelinnumerosi saat tekstiviestin postiin toimitettavan tilauksen saapumisesta.

Asiakasnumero
Anna asiakasnumerosi 7-numeroisena ja merkitse mukaan etunollat. Asiakasnumero ei ole pakollinen tieto.
Jos et ole luonut palveluun verkkotunnuksia tai et ole ostanut aiemmin verkkokaupastamme sinulla ei ole asiakasnumeroa.
Jos olet tehnyt aiemminkin tilauksia BonCon Oy:n verkkokaupasta ilman verkkotunnuksia, sinulla on asiakasnumero, jonka voit antaa Asiakasnumero-kenttään. Asiakasnumero löytyy aiemman tilauksesi tilausvahvistuksesta.

Muut tilaajatiedot
Antamalla sähköpostiosoitteesi saat tilausvahvistuksen myös sähköpostiisi. Sähköpostiosoitetta ei käytetä markkinointiin, ellet ole erikseen tilannut sähköpostitiedotteitamme.
Jos haluat tilata kotiosoitteestasi poikkeavaan toimitusosoitteeseen, anna osoite Muu toimitusosoite kohdassa.
Jos et ole kirjautunut palveluun verkkotunnuksien avulla, sinun on hyväksyttävä käyttäjäsopimus.

Toimitustapa
Jos tilauksesi sisältää tuotteita, jotka on mahdollista toimittaa postiin tai kotiin, voit valita myös toimitustavan Tilaajatiedot-sivulla.

2. Maksutavan valinta
Voit maksaa ostoksesi postiennakolla, luottokortilla tai verkkopankin kautta.
Mikäli jokin maksutapa ei ole käytössä, esimerkiksi enakkotilauksissa tai toimitustavasta johtuen, se näkyy sivulla harmaana. Maksutapa-sivulla hyväksyt tilauksen. Tämän jälkeen et enää voi muuttaa maksutapaa. Jos maksat verkkopankissa, muista palata takaisin BonCon Oy:n verkkokauppaan.

3. Yhteenveto Yhteenveto-sivulla näet kaikki tilauksen oleelliset tiedot: tuotteet, hinnat, toimitustavan, toimitusosoitteen ja tilauksen lopullisen summan.

4. Tilausvahvistus
Tilausvahvistus on tosite tekemästäsi tilauksesta ja varmistaa, että tilauksesi on vastaanotettu. Tilausvahvistuksesta näet tilauksen sisällön, hinnat, toimitustavan jne. Jos olet antanut sähköpostiosoitteesi, tilausvahvistus lähetetään sähköpostiisi. Ilman verkkotunnuksia tehtyihin tilauksiin ei voi tehdä muutoksia eikä niitä voi perua verkkokaupassamme. Mikäli tilaus ei ole ehtinyt lähetä varastoltamme eteenpäin voi asiakaspalvelumme perua tilauksen.
Rekisteröitynyt asiakas, joka on tehnyt tilauksen tunnuksilla sisäänkirjautuneena, voi peruuttaa tilauksen myös Omat tiedot -sivujen kautta Tilaushistoriasta. Tilauksen peruuttaminen täytyy tehdä samana päivänä kello 20:00 mennessä. Tilauksen hyväksymisen jälkeen saat tilausvahvistuksen. Tilausvahvistus-sivulta et voi enää palata taaksepäin muuttamaan tilaustasi. Verkkopankissa maksettuja tilauksia ei voi peruuttaa tai muuttaa jälkikäteen.
Jos muutat tilaustasi, saat uuden tilausvahvistuksen, joka korvaa alkuperäisen.
Jos käytössäsi on Gmail-sähköposti etkä ole saanut tilausvahvistusta, tarkista Roskaposti -kansio (Spam) Jos Tilausvahvistus löytyy roskapostista, avaa viesti ja valitse toiminto “Ei roskaposti” (Not spam). Tällöin viesti siirtyy Saapuneet -kansioon (Inbox)

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

1. Yleistä

1.1. Nämä sopimusehdot sisältävät BonCon Oy / Suomikallio Nyt! (jäljempänä “Palveluntarjoaja”) verkkokauppapalvelun (jäljempänä “Palvelu”) käyttöä koskevat ehdot sekä ehdot liittyen tuotteiden tilaamiseen, toimittamiseen ja peruuttamiseen. Rekisteröityessään Palveluun tai tilatessaan tuotteita Palvelusta Palvelun käyttäjä (jäljempänä “Asiakas”) hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa voi olla lisäksi näitä ehtoja tarkentavia toimintaohjeita.
1.2. Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen luonnollinen ja täysivaltainen henkilö. Myös oikeushenkilö eli yritys voi olla Asiakas, mutta tällöin Asiakkaalla ei ole kuluttaja-asiakkaille tarkoitettuja oikeuksia, kuten sopimuksen peruuttamisoikeus näiden sopimusehtojen kohdan 6 mukaisesti. Peruuttamisoikeutta ei ole, mikäli Palvelusta ostettua tuotetta käytetään elinkeinotoiminnassa.
1.3. Palveluntarjoajan yhteystiedot: BonCon Oy / Suomikallio Nyt! Paimionkuja 3 Lt 3, 00300 Helsinki. Sähköposti: info@suomikallio.fi puh. 09 6943200.
1.4. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajalla on oikeus tehdä Palveluun muutoksia. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla osoitteessa www.suomikallio.fi .
1.5. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien verkkosivuilla olevista tiedoista.
2. Rekisteröityminen ja Palvelun käyttäminen

2.1. Asiakas luo Palvelun käyttämistä varten verkkotunnukset täyttämällä yhteystietolomakkeen ja luomalla itselleen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Näin Asiakas rekisteröityy Palvelun käyttäjäksi.
2.2. Asiakas vastaa Palveluntarjoajalle antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja käyttäjätunnuksen sekä salasanan käytöstä ja säilytyksestä.
2.3. Asiakas vastaa kaikista kustannuksista, joita hänelle aiheutuu Palvelun käyttämisestä, esimerkiksi tietokonelaitteistosta, ohjelmista ja tietoliikenneyhteyksistä.
2.4. Asiakas sitoutuu käyttämään Palvelua vain Palvelun sekä lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin. Asiakas sitoutuu olemaan tallentamatta, lähettämättä tai välittämättä Palvelussa materiaalia, joka on lain tai hyvän tavan vastaista, yllyttää tällaiseen toimintaan tai edistää sitä.
2.5. Palveluntarjoajalla on oikeus evätä rekisteröityminen ja oikeus tarvittaessa sulkea Asiakkaan käyttäjätunnus.
3. Henkilötiedot ja niiden käyttö

3.1. Asiakasta koskevat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Palveluntarjoajan ylläpitämään asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttö on kuvattu rekisteriselosteessa, joka on nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla osoitteessa www.suomikallio.fi kohdassa Rekisteriseloste.
3.2. Asiakasrekisterin tietoja voidaan käyttää suoramarkkinointitarkoituksiin, jollei Asiakas ole kieltänyt tällaista tietojen luovutusta.
3.3. Palveluntarjoaja varaa itselleen oikeuden luovuttaa Asiakasta koskevia tietoja perustellusta syystä viranomaisten käyttöön.
3.4. Palveluntarjoajalla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa tai toimittaa se postiennakolla.
3.5. Asiakasrekisterin tietoja voidaan käyttää sähköisessä suoramarkkinoinnissa, jos Asiakas on antanut tähän suostumuksensa.
3.6. Asiakkaalla on oikeus tarkistaa itseään koskevat henkilötiedot, muuttaa niitä tai poistaa tiedot rekisteristä kokonaan. Palvelu sisältää henkilötietoja koskevat toimintaohjeet.
4. Tuotteiden tilaaminen ja toimitus

4.1. Palvelun sisältämiä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueella. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, rajaukset ilmoitetaan Palvelussa.
4.2. Kunkin tuotteen ominaisuudet, hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotesivulla. Samassa yhteydessä ilmoitetaan myös mahdolliset tuotteen saatavuuteen liittyvät rajoitukset.
4.3. Asiakas voi tehdä tuotteiden tilauksen Palvelussa joko rekisteröidyttyään Palvelun käyttäjäksi tai ilman rekisteröitymistä. Tehty tilaus sitoo Asiakasta hänen hyväksyttyään tilauksen ja Asiakas on velvollinen tilauksen maksamaan.
4.4. Palveluntarjoaja ilmoittaa Palvelussa tuotteiden arvioidut toimitusajat.
4.5. Mikäli tilatun tuotteen osalta ilmenee toimitusvaikeuksia, Palveluntarjoaja ottaa yhteyttä Asiakkaaseen.
4.6. Vastaanotettuaan tuotteen Asiakkaalla on 7 vuorokautta aikaa ilmoittaa mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista. Tämän jälkeen tehtyjä ilmoituksia kuljetusvaurioista ei hyväksytä.
5. Maksutavat

5.1. Asiakas voi maksaa tuotteen Palvelussa tilauksen yhteydessä verkkopankin kautta pankkitunnuksilla, luottokortilla tai postiennakolla. Maksutavat ilmoitetaan tarkemmin Palvelussa.
6. Tilauksen peruuttaminen ja palautus

6.1. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus viimeistään 14 päivän kuluttua tuotteen vastaanottohetkestä lukien. Palautettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen ja alkuperäisen myyntipakkauksen siisti ja täydellinen. Tuote ei ole käyttämätön jos esimerkiksi peruukkista on poistettu sen tuotelipuke, peruukkiin on tarttunut siihen kuulumaton tuoksu, tai ns. hygieniatuotteeksi katsottavaa peruukkia on kokeiltu Palautuksen tulee sisältää tuotteen lisäksi sen alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä. Tällaisia tuotteita ovat mm. pesu- ja hoitoaineet. Tuote voidaan palauttaa joko postitse tai palauttamalla tuote BonCon Oy:n myymälään. Ilmoitus peruuttamisoikeuden käyttämisestä on tehtävä Palveluntarjoajalle edellä mainitun 14 päivän kuluessa ja tuote palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Peruuttamisohje ja käytettävissä oleva peruuttamislomake ovat saatavilla Palveluntarjoajan verkkosivustolla osoitteessa www.suomikallio.fi
6.2. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulut.
6.3. Palveluntarjoaja maksaa palautettavan tuotteen postituskulut, mikäli palautettava tuote on mahdollista toimittaa normaalina postipakettina tai kirjeenä ja paketti tai kirje on lähetetty Suomesta. 6.4. Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaan maksusuorituksen tuotteen palautuksen johdosta viimeistään 14 vuorokauden kuluessa. Asiakkaan peruuttamisilmoituksen saatuaan. Palveluntarjoajalla on kuitenkin oikeus pidättyä maksun palautuksesta, kunnes Palveluntarjoaja on saanut tuotteet takaisin tai kunnes Asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteet Palveluntarjoajalle.
6.5. Palveluntarjoajalla on oikeus periä niistä tilauksista, joita ei ole peruutettu eikä vastaanotettu noutopaikasta maksu, joka vastaa toimituskulujen ja muiden kulujen aiheuttamia kustannuksia.

7. Takuu

7.1. Tuotteen takuuaika ilmoitetaan Palveluntarjoajan tuotesivulla
7.2. Tuotteen takuun perusteella tapahtuva vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
7.3. Palveluntarjoaja voi vapautua takuuajan vastuusta, mikäli voidaan osoittaa että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.
7.4. Asiakkaan on ilmoitettava tuotteen virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun Asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita.
8. Muut ehdot

8.1. Palveluntarjoajalla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa Asiakkaan on aina otettava ensin yhteys Palveluntarjoajaan. Asiakkaalla on oikeus saattaa riitainen asia kuluttajariitalautakunnan tai muun vastaavan elimen käsiteltäväksi esimerkiksi ottamalla ensin yhteys kuluttajaoikeusneuvontaan.
8.2. Palveluntarjoaja ei vastaa seurauksista, jotka aiheutuvat Palvelun toimintakatkoista mahdollisten huoltotöiden, teknisten vikojen, tietoliikenneyhteyksien häiriötilanteista tai muiden vastaavien syiden vuoksi.
8.3. Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

9. Evästeet (cookies)

BonCon Oy:n verkkokaupassa voidaan käyttää ns. evästeitä (”cookies”) verkkokaupan käytön seuraamiseen, kohdennetun mainonnan tuottamiseen ja mainonnan tehon mittaamiseen. Eväste on lyhyt tekstitiedosto, jonka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Evästeiden avulla Palveluntarjoaja voi kehittää palveluaan entistä asiakasystävällisemmäksi ja tarjota asiakkailleen kohdennettuja tuotesuosituksia ja tarjouksia. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet oletusasetuksin, mutta käyttäjä voi myös torjua evästeiden käytön oman selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimestaan palvelun käytön jälkeen. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista saa selaimen valmistajan ohjeista. Verkkokauppaan sisältyvät palvelut voivat kuitenkin edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen.