Peruutusoikeus ja palautus

Peruuttamisilmoitus ja peruuttamisoikeus

Sinulla on oikeus peruuttaa tilaussopimus 14 päivän kuluessa siitä, kun tilauksen viimeinen tavaraerä on vastaanotettu, syytä ilmoittamatta. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on tehtävä peruuttamisilmoitus ennen peruuttamisajan päättymistä (kuluttajansuojalaki 6:14).

Jos olet täyttänyt tilauksen mukana tulleen palautuslomakkeen sekä peruutuslomakkeen ja palauttanut tuotteen 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta, ei sinun tarvitse erikseen tehdä peruuttamisilmoitusta.

Peruuttamisilmoitus on tehtävä yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla tai kirjeitse). Peruuttamisilmoitukseen voit käyttää peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Ilmoituksessa tulee olla samat tiedot kuin peruuttamislomakkeessa. Voit toimittaa peruuttamisilmoituksen sähköpostitse info@suomikallio.fi tai kirjeitse: BonCon Oy / Suomikallio Nyt!, Paimionkatu 3 Lt 3 00300 Helsinki.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutat tilaussopimuksen, palautamme sinulle kaikki saamamme suoritukset, myös normaalit toimituskustannukset viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä tilauksessa siten, ettei sinulle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia (ilmoita tilinumerosi ennakkoon maksettuja rahapalautuksia varten asiaskaspalveluumme). Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tuotteen takaisin tai kunnes olet osoittanut lähettäneesi tuotteen takaisin.

Palautus

Sinun tulee palauttaa tuotteet viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Liitä täytetty palautus- ja peruutuslomake mukaan lähetykseen. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulut. Tuote tulee pakata huolellisesti, ettei se vahingoitu kuljetuksessa.

Palautus postitse

Jos lähetät vaihdettavan tai palautettavan tuotteen postitse, käytä tavallisen Postin pakettikortin sijasta ASIAKASPALAUTUS-osoitekorttia.

Kirjoita osoitteeksi:
Asiakaspalautus
BonCon Oy / Suomikallio Nyt!
Paimionkuja 3 Lt 3
00300 Helsinki

Pyydä Postilta palautuskuitti ja säilytä kuitti. Vaihtojen ja palautusten käsittely kestää noin 2-3 viikkoa. Huom! Lunastamme vain Suomesta lähetettyjä palautuksia.

Palautus myymäläämme

Voit palauttaa tilaamasi tuotteen myös myymäläämme Paimionkuja 3 Lt 3 00300 Helsinki. Palautus siirtyy tarkistettavaksi palautusten käsittelijällemme. Kun palautus on hyväksytty, maksetaan rahapalautus verkkokaupan normaalin palautuskäytännön mukaisesti. Myymälän kassalla ei makseta rahapalautusta.

Virhevastuu ja riitainen asia

BonCon Oy:llä on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa ole aina ensin yhteydessä asiaskaspalveluumme. Sinulla on oikeus saattaa riitainen asia kuluttajariitalautakunnan tai muun vastaavan elimen käsiteltäväksi esimerkiksi ottamalla ensin yhteys kuluttajaoikeusneuvontaan.

RAHAPALAUTUKSET

Postiennakolla tilattu tai verkkopankissa maksettu tuote

• Jos palautat tuotteen postitse, saat maksamasi hinnan joko maksuosoituksena tai pankkitilillesi valintasi mukaan. Mikäli haluat summan pankkitilillesi, lisää palautuslomakkeeseen tilinumerosi.
• Jos palautat tuotteen suoraan BonCon Oy:n myymälään, saat postiennakolla maksetuista tuotteista rahat takaisin, kun palautus on käsitelty ja hyväksytty meillä. Palautamme rahat maksuosoituksena tai pankkitilillesi. Mikäli haluat summan pankkitilillesi, lisää palautuslomakkeeseen tilinumerosi.
• Verkkopankissa maksetuista tuotteista palautamme rahat maksuosoituksena tai pankkitilillesi. Mikäli haluat summan pankkitilillesi, lisää palautuslomakkeeseen tilinumerosi.
• Vaihtaessasi tuotteita hyvitämme palautuksen arvon vaihtotilauksen loppusummasta. Palautamme erotuksen, jos vaihdettavan tuotteen arvo on suurempi kuin uuden tuotteen arvo. Erotuksen hyvitämme joko maksuosoituksena tai pankkitilillesi valintasi mukaan. Mikäli haluat summan pankkitililllesi, lisää palautuslomakkeeseen tilinumerosi.

Luottokortilla maksettu tuote

Palautus hyvitetään luottokorttitilillesi, jos tuotteet on maksettu luottokortilla. Muista tarkistaa hyvitys tiliotteestasi. Mikäli tuote on palautettu postitse, vie jonkin aikaa ennen kuin hyvitys näkyy tiliotteella. Mikäli vaihdat tuotteen, joka on maksettu luottokortilla, hyvitetään palautus luottokortillesi ja uusi tuote lähetetään postiennakkomaksutavalla.