Peruutusoikeus ja palautus

Peruuttamisilmoitus ja peruuttamisoikeus

Sinulla on oikeus peruuttaa tilaussopimus 14 päivän kuluessa siitä, kun tilauksen viimeinen tavaraerä on vastaanotettu, syytä ilmoittamatta. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on tehtävä peruuttamisilmoitus ennen peruuttamisajan päättymistä (kuluttajansuojalaki 6:14).

Jos olet täyttänyt tilauksen mukana tulleen palautuslomakkeen sekä peruutuslomakkeen ja palauttanut tuotteen 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta, ei sinun tarvitse erikseen tehdä peruuttamisilmoitusta.

Peruuttamisilmoitus on tehtävä yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla tai kirjeitse). Peruuttamisilmoitukseen voit käyttää peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Ilmoituksessa tulee olla samat tiedot kuin peruuttamislomakkeessa. Voit toimittaa peruuttamisilmoituksen sähköpostitse info@suomikallio.fi tai kirjeitse: BonCon Oy / Suomikallio Nyt!, Paimionkatu 3 Lt 3 00300 Helsinki.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutat tilaussopimuksen, palautamme sinulle kaikki saamamme suoritukset, myös normaalit toimituskustannukset viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä tilauksessa siten, ettei sinulle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia (ilmoita tilinumerosi ennakkoon maksettuja rahapalautuksia varten asiaskaspalveluumme). Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tuotteen takaisin tai kunnes olet osoittanut lähettäneesi tuotteen takaisin.

Palautus

Sinun tulee palauttaa tuotteet viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Liitä täytetty palautus- ja peruutuslomake mukaan lähetykseen. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulut. Tuote tulee pakata huolellisesti, ettei se vahingoitu kuljetuksessa.

Palautus postitse

Jos lähetät vaihdettavan tai palautettavan tuotteen postitse, käytä tavallisen Postin pakettikortin sijasta ASIAKASPALAUTUS-osoitekorttia.

Kirjoita osoitteeksi:
Asiakaspalautus
BonCon Oy / Suomikallio Nyt!
Paimionkuja 3 Lt 3
00300 Helsinki

Pyydä Postilta palautuskuitti ja säilytä kuitti. Vaihtojen ja palautusten käsittely kestää noin 2-3 viikkoa. Huom! Lunastamme vain Suomesta lähetettyjä palautuksia.

Palautus myymäläämme

Voit palauttaa tilaamasi tuotteen myös myymäläämme Paimionkuja 3 Lt 3 00300 Helsinki. Palautus siirtyy tarkistettavaksi palautusten käsittelijällemme. Kun palautus on hyväksytty, maksetaan rahapalautus verkkokaupan normaalin palautuskäytännön mukaisesti. Myymälän kassalla ei makseta rahapalautusta.

Virhevastuu ja riitainen asia

BonCon Oy:llä on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa ole aina ensin yhteydessä asiaskaspalveluumme. Sinulla on oikeus saattaa riitainen asia kuluttajariitalautakunnan tai muun vastaavan elimen käsiteltäväksi esimerkiksi ottamalla ensin yhteys kuluttajaoikeusneuvontaan.

RAHAPALAUTUKSET

Postiennakolla tilattu tai verkkopankissa maksettu tuote

• Jos palautat tuotteen postitse, saat maksamasi hinnan joko maksuosoituksena tai pankkitilillesi valintasi mukaan. Mikäli haluat summan pankkitilillesi, lisää palautuslomakkeeseen tilinumerosi.
• Jos palautat tuotteen suoraan BonCon Oy:n myymälään, saat postiennakolla maksetuista tuotteista rahat takaisin, kun palautus on käsitelty ja hyväksytty meillä. Palautamme rahat maksuosoituksena tai pankkitilillesi. Mikäli haluat summan pankkitilillesi, lisää palautuslomakkeeseen tilinumerosi.
• Verkkopankissa maksetuista tuotteista palautamme rahat maksuosoituksena tai pankkitilillesi. Mikäli haluat summan pankkitilillesi, lisää palautuslomakkeeseen tilinumerosi.
• Vaihtaessasi tuotteita hyvitämme palautuksen arvon vaihtotilauksen loppusummasta. Palautamme erotuksen, jos vaihdettavan tuotteen arvo on suurempi kuin uuden tuotteen arvo. Erotuksen hyvitämme joko maksuosoituksena tai pankkitilillesi valintasi mukaan. Mikäli haluat summan pankkitililllesi, lisää palautuslomakkeeseen tilinumerosi.

Luottokortilla maksettu tuote

Palautus hyvitetään luottokorttitilillesi, jos tuotteet on maksettu luottokortilla. Muista tarkistaa hyvitys tiliotteestasi. Mikäli tuote on palautettu postitse, vie jonkin aikaa ennen kuin hyvitys näkyy tiliotteella. Mikäli vaihdat tuotteen, joka on maksettu luottokortilla, hyvitetään palautus luottokortillesi ja uusi tuote lähetetään postiennakkomaksutavalla.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

1. Yleistä

1.1. Nämä sopimusehdot sisältävät BonCon Oy / Suomikallio (jäljempänä “Palveluntarjoaja”) verkkokauppapalvelun (jäljempänä “Palvelu”) käyttöä koskevat ehdot sekä ehdot liittyen tuotteiden tilaamiseen, toimittamiseen ja peruuttamiseen. Rekisteröityessään Palveluun tai tilatessaan tuotteita Palvelusta Palvelun käyttäjä (jäljempänä “Asiakas”) hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa voi olla lisäksi näitä ehtoja tarkentavia toimintaohjeita.
1.2. Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen luonnollinen ja täysivaltainen henkilö. Myös oikeushenkilö eli yritys voi olla Asiakas, mutta tällöin Asiakkaalla ei ole kuluttaja-asiakkaille tarkoitettuja oikeuksia, kuten sopimuksen peruuttamisoikeus näiden sopimusehtojen kohdan 6 mukaisesti. Peruuttamisoikeutta ei ole, mikäli Palvelusta ostettua tuotetta käytetään elinkeinotoiminnassa.
1.3. Palveluntarjoajan yhteystiedot: BonCon Oy / Suomikallio Paimionkuja 3 Lt 3, 00300 Helsinki. Sähköposti: info@suomikallio.fi puh. 09 6943200.
1.4. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajalla on oikeus tehdä Palveluun muutoksia. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla osoitteessa www.suomikallio.fi .
1.5. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien verkkosivuilla olevista tiedoista.

2. Rekisteröityminen ja Palvelun käyttäminen

2.1. Asiakas luo Palvelun käyttämistä varten verkkotunnukset täyttämällä yhteystietolomakkeen ja luomalla itselleen käyttäjätunnuksen ja salasanan. Näin Asiakas rekisteröityy Palvelun käyttäjäksi.
2.2. Asiakas vastaa Palveluntarjoajalle antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja käyttäjätunnuksen sekä salasanan käytöstä ja säilytyksestä.
2.3. Asiakas vastaa kaikista kustannuksista, joita hänelle aiheutuu Palvelun käyttämisestä, esimerkiksi tietokonelaitteistosta, ohjelmista ja tietoliikenneyhteyksistä.
2.4. Asiakas sitoutuu käyttämään Palvelua vain Palvelun sekä lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin. Asiakas sitoutuu olemaan tallentamatta, lähettämättä tai välittämättä Palvelussa materiaalia, joka on lain tai hyvän tavan vastaista, yllyttää tällaiseen toimintaan tai edistää sitä.
2.5. Palveluntarjoajalla on oikeus evätä rekisteröityminen ja oikeus tarvittaessa sulkea Asiakkaan käyttäjätunnus.

3. Henkilötiedot ja niiden käyttö

3.1. Asiakasta koskevat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Palveluntarjoajan ylläpitämään asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttö on kuvattu rekisteriselosteessa, joka on nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla osoitteessa www.suomikallio.fi kohdassa Rekisteriseloste.
3.2. Asiakasrekisterin tietoja voidaan käyttää suoramarkkinointitarkoituksiin, jollei Asiakas ole kieltänyt tällaista tietojen luovutusta.
3.3. Palveluntarjoaja varaa itselleen oikeuden luovuttaa Asiakasta koskevia tietoja perustellusta syystä viranomaisten käyttöön.
3.4. Palveluntarjoajalla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa tai toimittaa se postiennakolla.
3.5. Asiakasrekisterin tietoja voidaan käyttää sähköisessä suoramarkkinoinnissa, jos Asiakas on antanut tähän suostumuksensa.
3.6. Asiakkaalla on oikeus tarkistaa itseään koskevat henkilötiedot, muuttaa niitä tai poistaa tiedot rekisteristä kokonaan. Palvelu sisältää henkilötietoja koskevat toimintaohjeet.

4. Tuotteiden tilaaminen ja toimitus

4.1. Palvelun sisältämiä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueella. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, rajaukset ilmoitetaan Palvelussa.
4.2. Kunkin tuotteen ominaisuudet, hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotesivulla. Samassa yhteydessä ilmoitetaan myös mahdolliset tuotteen saatavuuteen liittyvät rajoitukset.
4.3. Asiakas voi tehdä tuotteiden tilauksen Palvelussa joko rekisteröidyttyään Palvelun käyttäjäksi tai ilman rekisteröitymistä. Tehty tilaus sitoo Asiakasta hänen hyväksyttyään tilauksen ja Asiakas on velvollinen tilauksen maksamaan.
4.4. Palveluntarjoaja ilmoittaa Palvelussa tuotteiden arvioidut toimitusajat.
4.5. Mikäli tilatun tuotteen osalta ilmenee toimitusvaikeuksia, Palveluntarjoaja ottaa yhteyttä Asiakkaaseen.
4.6. Vastaanotettuaan tuotteen Asiakkaalla on 7 vuorokautta aikaa ilmoittaa mahdollisista näkyvistä kuljetusvaurioista. Tämän jälkeen tehtyjä ilmoituksia kuljetusvaurioista ei hyväksytä.

5. Maksutavat

5.1. Asiakas voi maksaa tuotteen Palvelussa tilauksen yhteydessä verkkopankin kautta pankkitunnuksilla, luottokortilla tai postiennakolla. Maksutavat ilmoitetaan tarkemmin Palvelussa.

6. Tilauksen peruuttaminen ja palautus

6.1. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus viimeistään 14 päivän kuluttua tuotteen vastaanottohetkestä lukien. Palautettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen ja alkuperäisen myyntipakkauksen siisti ja täydellinen. Tuote ei ole käyttämätön jos esimerkiksi peruukkista on poistettu sen tuotelipuke, peruukkiin on tarttunut siihen kuulumaton tuoksu, tai ns. hygieniatuotteeksi katsottavaa peruukkia on kokeiltu Palautuksen tulee sisältää tuotteen lisäksi sen alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä. Tällaisia tuotteita ovat mm. pesu- ja hoitoaineet. Tuote voidaan palauttaa joko postitse tai palauttamalla tuote BonCon Oy:n myymälään. Ilmoitus peruuttamisoikeuden käyttämisestä on tehtävä Palveluntarjoajalle edellä mainitun 14 päivän kuluessa ja tuote palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Peruuttamisohje ja käytettävissä oleva peruuttamislomake ovat saatavilla Palveluntarjoajan verkkosivustolla osoitteessa www.suomikallio.fi
6.2. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulut.
6.3. Palveluntarjoaja maksaa palautettavan tuotteen postituskulut, mikäli palautettava tuote on mahdollista toimittaa normaalina postipakettina tai kirjeenä ja paketti tai kirje on lähetetty Suomesta. 6.4. Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaan maksusuorituksen tuotteen palautuksen johdosta viimeistään 14 vuorokauden kuluessa. Asiakkaan peruuttamisilmoituksen saatuaan. Palveluntarjoajalla on kuitenkin oikeus pidättyä maksun palautuksesta, kunnes Palveluntarjoaja on saanut tuotteet takaisin tai kunnes Asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteet Palveluntarjoajalle.
6.5. Palveluntarjoajalla on oikeus periä niistä tilauksista, joita ei ole peruutettu eikä vastaanotettu noutopaikasta maksu, joka vastaa toimituskulujen ja muiden kulujen aiheuttamia kustannuksia.

7. Takuu

7.1. Tuotteen takuuaika ilmoitetaan Palveluntarjoajan tuotesivulla
7.2. Tuotteen takuun perusteella tapahtuva vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
7.3. Palveluntarjoaja voi vapautua takuuajan vastuusta, mikäli voidaan osoittaa että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.
7.4. Asiakkaan on ilmoitettava tuotteen virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun Asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita.

8. Muut ehdot

8.1. Palveluntarjoajalla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa Asiakkaan on aina otettava ensin yhteys Palveluntarjoajaan. Asiakkaalla on oikeus saattaa riitainen asia kuluttajariitalautakunnan tai muun vastaavan elimen käsiteltäväksi esimerkiksi ottamalla ensin yhteys kuluttajaoikeusneuvontaan.
8.2. Palveluntarjoaja ei vastaa seurauksista, jotka aiheutuvat Palvelun toimintakatkoista mahdollisten huoltotöiden, teknisten vikojen, tietoliikenneyhteyksien häiriötilanteista tai muiden vastaavien syiden vuoksi.
8.3. Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

9. Evästeet (cookies)

BonCon Oy:n verkkokaupassa voidaan käyttää ns. evästeitä (”cookies”) verkkokaupan käytön seuraamiseen, kohdennetun mainonnan tuottamiseen ja mainonnan tehon mittaamiseen. Eväste on lyhyt tekstitiedosto, jonka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Evästeiden avulla Palveluntarjoaja voi kehittää palveluaan entistä asiakasystävällisemmäksi ja tarjota asiakkailleen kohdennettuja tuotesuosituksia ja tarjouksia. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet oletusasetuksin, mutta käyttäjä voi myös torjua evästeiden käytön oman selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimestaan palvelun käytön jälkeen. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista saa selaimen valmistajan ohjeista. Verkkokauppaan sisältyvät palvelut voivat kuitenkin edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen.